About Me

My photo
Sekiranya ada pertanyaa atau komen, bolehlah add saya di akaun wechat : Ani_Mj, fb : Ngu Ani Mj, dan Twitter : Annie Ngu. Inshaa Allah, segala permasalahan anda akan saya cuba rungkai. ^____^ , Malaysia

Mesej Untuk Semua

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA... SEMOGA ANDA SEMUA SIHAT SEJAHTERA HENDAKNYA...

Sunday, February 28, 2016

Novel Dia Bukan P.L.U! dah keluar...!!


Hai.. Apa khabar semua? Maaflah. Lama tak update blog semenjak dua tiga bulan ni. Ni nak bagitahu, novel Dia Bukan P.L.U! dah keluar! sobs... (terharu). Nanti silalah dapatkan di www.october.my secara online, atau di kedai - kedai buku berhampiran (yang ni, tunggu dua bulan lagi kot paling lewat baru ada dekat kedai..)
Amacam cover novel? Agak rare tak? kikiki.. Don't judge a book by it's cover kay! hah.. amik.. bi sebijik. Nak tahu best tak best, kena beli..

Pada warga Sibu yang nak beli dengan saya, silalah ke kedai Star Cafe area Pejabat Pos Malaysia Sibu. Haa.. Boleh dapatkan sign sekali. Siapa - siapa yang bertuah boleh dapat free gift tau! Heheh.. Tapi tunggulah dalam bulan 6 nanti.. Kita jumpa di sana.

Okey...
 Sementara menunggu stok buku sampai, saya nak belanja teaser Dia Bukan P.L.U! sikit... ^__^

"Hey, apa ni?? Arghhhh!!"
Fariesh terlentang di atas permukaan simen, manakala Ainul, wajah gadis itu tersembam ke dada Fariesh.
"Ya Allah.." Zafira melongo.
Ainul yang mulai sedar akan keadaan yang berlaku segera bangkit dengan riak wajah yang terlampau bengang. Tampak kemerah - merahan pipi gadis tersebut kerana terlalu malu.
"Hey, tak puas lagi ke nak ambil kesempatan?? Tak tahu malu ke? Hormat sikit kat orang!!!"
Fariesh dan Zafira ternganga. Sungguh tidak menyangka bahawa ayat sebegitu ditutur oleh gadis lemah lembut yang berada di hadapan mereka kini.
"Ainul.." Fariesh terkesima sebentar.
"Aku bukan seperti perempuan yang kau pernah jumpa kat luar negara tu! Aku ada maruah. Siapa kau nak permainkan maruah aku??"
'Tu dia anak Pak Mail. Kau aku dah keluar dah... Kalau dah marah sangat - sangat, singa pun boleh takut...' Zafira menepuk dahi.
"Ainul, dengar dulu. Saya tak sengaja, ok? Saya nak awak dengar dulu apa yang saya nak cakapkan ni.." pujuk Fariesh yang juga sudah bangun sambil menepuk badannya yang kotor dengan debu jalan.
"Kau nak apa lagi dari aku? Nak terus ganggu aku??"
"Saya nak lamar awak.."
"Hah???" Ainul terkedu.
"Apa??? Oh My God...." Zafira turut melongo.
"Ya. Itu yang saya nak bagitahu awak. Saya dah fikir masak - masak. Semua masalah ni berpunca daripada saya. Saya nak tebus kesilapan saya, saya nak bertanggungjawab sepenuhnya ke atas awak.."
"Jangan nak bergurau! Soal kahwin tak boleh main - main, tahu tak??"
"Saya tak main - main. Saya bercakap dalam keadaan sedar. Apa yang saya cakapkan ni memang betul. Yang lahir dari hati saya. Niat saya satu aje. Saya nak jaga awak. Saya nak ganti tempat ayah awak. Kalau tindakan saya sebelum ni salah di sisi Islam hanya kerana niat saya ni, saya mula berfikir yang hanya dengan berkahwin aje dapat selesaikan masalah ni. Saya nak awak jadi isteri saya. Tolonglah..."
Fariesh melutut di hadapan Ainul sambil merenung wajah gadis itu dengan penuh harapan. Manakala Ainul, gadis itu terdiam kaku dengan apa yang berlaku, sebelum rebah secara tiba - tiba.



Haa.. nanti belilah ya.. agak - agak kalau rasa tak puas nak baca teaser ni. ngeh3...

No comments:

Penguin Doing Jump Ropes Backwards